Patricia Lassila trivs med utbytesstudierna i Seoul

För studerande som antagits år 2009 eller senare via inträdesprovet eller år 2010 eller senare via studier vid öppna universitetet ingår en utlandstermin i kandidatexamen. Utlandsterminen kan avläggas antingen i form av utbytesstudier eller praktik utomlands. Jag har bett Patricia Lassila som avlägger sin utlandstermin i form av utbytesstudier i Sydkorea att berätta hur hon upplever studierna utomlands. Vill du läsa andra studerandes erfarenheter av utbytesterminen – välj kategorin ”utbyte” till höger. Läs mer

Nordic School: Service Marketing and Management for the Future

CERS (Centre for Relationship Marketing and Service Management vid Hanken) har gett ut en elektronisk bok ”Nordic School: Service Marketing and Management for the Future”.

Så här skriver man på Hankens hemsida om utgivningen:
”CERS Centre for Relationship Marketing and Service Management vid Hanken har i tjugo år varit en inspirationskälla för att TÄNKA OM i marknadsföring. I samband med och till ära av 20-årsjubileet har CERS gett ut en elektronisk bok på 500 sidor för marknadsförare som vill och måste tänka om. Läs mer

Emil Kylämarkula upplever kulturskillnader i Shanghai

För studerande som antagits år 2009 eller senare via inträdesprovet eller år 2010 eller senare via studier vid öppna universitetet ingår en utlandstermin i kandidatexamen. Utlandsterminen kan avläggas antingen i form av utbytesstudier eller praktik utomlands. Jag har bett Emil Kylämarkula som avlägger sin utlandstermin i form av utbytesstudier i Shanghai att berätta hur han upplever studierna utomlands. Vill du läsa andra studerandes erfarenheter av utbytesterminen – välj kategorin ”utbyte” till höger.

Ni hao! Läs mer

Gästföreläsning med Linus Almqvist

Måndagen den 26.10 höll Linus Almqvist från Svenska Barncancerfonden en gästföreläsning. Tyvärr var det inte många studerande som nappade på möjligheten att få höra hur Marketing Science ökar Barncancerfondens insamlingseffektivitet. Almqvist har många års erfarenhet av chefspositioner inom internationell marknadsföring och kommunikation på företag som Arla, Barilla, SAS och Vattenfall. Han är flerfaldigt belönad för effektiv och kreativ marknads- och varumärkeskommunikation baserad på events och sponsring i både nationella och internationella tävlingar som 100W, Eurobest, Epica, Effie och European Excellence awards. (https://www.hankennetwork.fi/Portal/Public/Calendar/ShowCalendar.aspx?CalendarActivityID=56)
Läs mer

Dynamaspelet ur en studerandes synvinkel

Jag heter Ida Eskelinen och studerar sista året på magisterprogrammet vid Hanken. Under denna höst gick jag kursen Strategisk Marknadsföringsledning. Till kursen ingår företagsspelet Dynama. I ett nötskal handlar Dynama om att driva företag på en simulerad marknad. Dynama spelas över ett antal tidsperioder. I spelet skall man ha en klar strategi som man följer. Inför Läs mer