Kom ihåg att imorgon onsdag är sista anmälningsdagen för det inspirationsseminarium kring företagande som karriärsmöjlighet som ordnas på torsdag 23.1.2014 kl. 12.30! Seminariet är helt gratis för studerande och anmäler er gör ni till johanna.dahl[@]hanken.fi!
Hanken New Ventures: Seminarium om trender!
Torsdagen den 30.1.2014 går ännu ett Hanken New Ventures seminarium av stapeln och även detta tillfälle är något som du inte vill missa. Seminariet är öppet för alla studerande vid Hanken Vasa Campus.
Bobo af Ekenstam, VD för omvärldsanalysföretaget Docere Intelligence och grundare av trendsajten buzzter.se besöker Hanken och berättar om de megatrender han ser idag. Programmet ser ut som följande:
kl.12.30 – 16.00 i auditorium 142:
- 11 trender som formar framtiden
- omvärldskarta, en teori om hur man skissar upp det viktiga i ens omvärld
- trendanalys, genomgång samt övning i trend canvas-analys
- avslutande diskussion
Under eftermiddagen blir det även kaffeservering så anmäl dig till johanna.dahl[@]hanken.fi senast måndag 27.1.2014 om du önskar delta i seminariet!
Mera information om Hanken New Ventures hittar ni här. Mera information om just detta seminarie hittar ni här.
Kom med på Hanken New Ventures inspirationsseminarium kring företagande som karriärmöjlighet!
Vad: Inspirationsseminarium
Var: Auditorium 142 Hankens Vasa Campus
När: 23.1.2014 kl.12.30 -15.00
Kom med och lyssna till en paneldiskussion om att förverkliga sina drömmar och bli entreprenör. Panelen består av fyra Hankenalumner: Niklas Karlström, vd och grundare av företaget Pico Brothers. Kim Kurenmaa, vd och grundare av företaget Oy Away-Tourism Ab. Pia Simons, vd och delägare för Oy Simons Element Ab och Thomas Tallskog, vd och grundare av företaget Igence Oy Ab. De medverkande delar med sig av sina erfarenheter och berättar om sin väg från affärsidé till att driva ett företag.
Efter paneldiskussionen är det dags för en inspirationsföreläsning med coachen och entreprenören Lars Losvik.
Detta är ett tillfälle du inte vill missa och seminariet är öppet för alla studerande men kom ihåg att anmäla dig till Johanna Dahl på johanna.dahl[@]hanken.fi senast onsdag 22.1.2014 .
Vill du gå kursen Challenges in Retailing Management?
På tisdag 21.1.2014 startar kursen Challenges in Retailing Management. Anmälningstiden har gått ut men om det är någon som är intresserad av att gå kursen så ta kontakt med Peter Björk eller Heidi Granholm.
Mer information om kursen hittar ni här.
Datum för introduktionstillfällen i period 3!
Hoppas att ni alla har haft ett riktigt skönt jullov och nu känner er redo för att ta tag i vårens studier!
Här på marknadsföringsinstitutionen startar fem kurser i period 3 och tidsschemat för introduktionstillfällena ser ut som följande:
Måndag 20.1.2014:
- kl. 12.30 – 14.00 Forskningsmetoder i marknadsföring (2334) i rum 308
- kl.14.30 – 16.00 Kandidatavhandling (23001) i rum 306
Tisdag 21.1.2014:
- kl. 10.15 – 11.45 Marknadsföringens undersökningsmetodik (23038) i rum 306
- kl.12.30 – 13.30 Seminarium (2323) i semirummet
- kl.14.30 – 16.00 Challenges in Retailing Management (23055)
And the winner is…
År 2013 går mot sitt slut och det har åter igen blivit dags att utse ÅRETS MARKNADSFÖRINGSSTUDERANDE. Vinnaren koras imorgon tisdagen den 10.12 i samband med HankMarks tisdagskaffe i semirummet på andra våningen.
Så kom och njut av gott kaffe och se vem som blir Årets marknadsföringsstuderande 2013!
Marknadsföringskurser under våren 2014!
Under våren 2014 erbjuder vi på marknadsföringsinstitutionen i Vasa följande kurser:
Period 3 (20.1.2014 – 7.3.2014):
23001 Kandidatavhandling 10sp
23038 Marknadsföringens undersökningmetodik 8sp
2334 Forskningsmetoder i marknadsföring 8sp
23055 Challenges in Retailing Management 8sp
2323 Seminarium 12sp
Period 4 (17.3.2014 – 9.5.2014):
1123 Marknadsföringsstrategi 6sp
23050 International Business 8sp
23058 Marknadsföring och teknologi 8sp Ny!
Mer information om vårens kurser hittar du här och anmäler dig till kurserna gör du här.
Hanken New Ventures
Du har väl inte missat Hanken New Ventures vid Hankens Vasa Campus?
”Hanken New Ventures är en innovationsplattform vars syfte är att sporra och stödja studerandes entreprenörskap och innovativitet. Plattformen bistår studerande med tjänster och resurser för att hitta nya affärsidéer, vidareutveckla affärsidéerna, samt skapa tillväxt och lönsamhet i affärsverksamheten”
Läs allt du behöver veta om projektet här: http://www.hanken.fi/public/newventures
Veckans bok
Vinnare av veckans bok blev Anton Isaksson, grattis!
Vecka 50, tisdagen den 10.12.2013, lottar vi ut boken Strategic Marketing Problems – Cases and Comments av Kerin och Peterson. Lägg en lapp i lådan före kl.14 nästa veckas tisdag så har du chans att vinna!