Magisterutbildning i strategisk marknadsföringsledning

Utbildningen ger dig grunden för att fungera som en strategisk ledare som har redskap att ta sig an marknader präglade av snabb utveckling, stor förändringar och komplexa strukturer. Fokus ligger på relationshantering, effektivt varumärkesbyggande och omvärldsanalys.
Vi samarbetar aktivt med näringslivet och andra forskare, som vi regelbundet bjuder in som gästföreläsare.

Yrkesprofil

Studierna i strategisk marknadsföringsledning öppnar dörrarna till ett mycket brett arbetsfält. En stor del av marknadsföringsekonomerna jobbar som företagsledare i egna etablerade företag, i familjeföretag eller stora nationella eller multinationella företag. Andra är verksamma t.ex. som konsulter i konsultföretag, marknadsundersökningsföretag, reklambyråer etc. Efter avklarad examen kan du sikta på ledningsuppgifter i företag och ta ansvar för strategifrågor.
Exempel på positioner i arbetslivet: Verkställande direktör, marknadsföringschef, distriktschef, controller, företagare, avdelningschef, försäljningschef, försäljare, kundrådgivare, personalchef, after-sales manager, CRM-chef, exportchef, Brand manager, inköpsansvarig, inköpare, logistikansvarig, professor, marknadsföringsassistent, projektledare, konsult.

 

Facebooktwitterpinterestlinkedinmailby feather