Projekt: makeover av anslagstavlan

Under vintern har vi på institutionen funderat över hur vi skulle kunna utnyttja anslagstavlorna bättre och hurudan information som borde finnas där. Vi vet att ni studerande ofta funderar över om ni har alla kurser som krävs för en examen eller om det är något som fattas från ert studieutdrag.

För att försöka göra den rekommenderade studiegången tydligare har vi på ett tilltalande visuellt sätt gjort upp tre olika studieplaner. Och nu kan vi äntligen presentera dem för er! Vi har gjort upp en för de som studerar på ämnesstudienivå, en för de som studerar på fördjupad nivå (via den integrerade utbildningen) och en för de som studerar på magisterprogrammet Strategisk marknadsföringsledning.

20150107_133402

Tanken är alltså att ni via affischerna lätt skall kunna se vilka kurser som behövs för respektive examen.

20150107_133347

På en skild affisch finns sen angivet i vilken period kurserna går och vilka tentdatum som gäller.

Alla affischerna hittas även som pdf här på bloggen under ”Marknadsföring som huvudämne” och ”Studieplaner”. Så om ni är fundersamma över om ni har tillräckligt och rätta kurser, ta en titt på affischerna så borde det klarna!

Eftersom det nu är första gången vi kör med det här systemet så får ni gärna komma med feedback. Om det är något ni inte förstår i affischerna, något som är oklart eller har andra synpunkter får ni gärna lämna dem hos mig (Therese) så att vi kan ändra eller uppdatera till nästa läsår.

 

Facebooktwitterpinterestlinkedinmailby feather
Detta inlägg postades i Aktuellt, kurser, Nyheter, studerande den av .

Om Therese

Jag jobbar som projektassistent på marknadsföringsinstitutionen i Vasa. Jag började jobba på Hanken hösten 2012 under min studietid och fick min magisterexamen i marknadsföring i februari 2013. Mellan juni 2013 och augusti 2014 var jag mammaledig. Nu jobbar jag sedan hösten 2014 igen på institutionen.