Bli marknadsföringsekonom?

Att bli uttryckligen marknadsföringsekonom, låter det bra?

Första årets studerande ska strax välja huvudämne, och inför detta presenterar sig de olika ämnena på Hanken på en minimässa utanför auditoriet idag (ti 27.4.) mellan kl. 11.30 och 13.00. Ämnet marknadsföring är naturligtvis också på plats, så om du funderar på om marknadsföring eventuellt skulle vara din grej, eller annars har frågor eller funderingar, så kom och hälsa på oss! På plats finns både lärare och studerande som representerar ämnesföreningen HankMark som kan berätta mera om ämnet, studierna och de möjligheter de kan öppna för dig. På tal om möjligheter, så har mässbesökarna också en chans att få HankMarks fina halarmärken! Kom och ta reda på hur!

halarmärke

Förutom minimässan, håller också de olika ämnena infon i auditoriet. Är du nyfiken på det där med att vara marknadsföringsekonom, så lönar det sig att bänka sig i auditoriet i synnerhet kl. 13.30-14 för att höra vad två utexaminerade marknadsföringsekonomer jobbar med och varför det kan vara värt att läsa just marknadsföring.  Det är Hanna Sjöberg från reklambyrån C2 och Jukka-Pekka Niemi från Wärtsilä, så det blir infallsvinklar både från kommunikationens och brandingens fält och från vad det innebär att vara marknadsförare i en värld av industriella kundrelationer.

Här på bloggen finns för övrigt en hel del information som kan vara till nytta för dig som står inför valet av huvudämne. I kategorin ”alumn” hittar du ett axplock av berättelser om vad våra utexaminerade jobbar med. Kolla också uppe i menybalken; där  finns en flik ”Marknadsföring som huvudämne”, där hittar du närmare info om vad man lär sig under studierna och vad man blir när man blir stor.

Varför är marknadsföring så viktigt? Ett svar ger här Anne Korkeakoski, som har en bakrgund inom bl.a. Kone och Elisa.

 

Facebooktwitterpinterestlinkedinmailby feather