12 teser om hur handeln ska räddas

Att handeln i Finland har gått trögt de senaste åren är ingen nyhet för någon. Nu har konsulten Arhi Kivilahti på Solita sammanställt en rapport, ”Kaupan trendit ja tulevaisuus 2015” som bl.a. innehåller 12 teser om hur handeln skall räddas. (Här kan du läsa nyheten på Kauppalehti.) De 12 teserna innehåller bland annat:

-Förstå karaktären och betydelsen av affärsförändringar
-Istället för stora beslut, ta mindre steg
-Information är själva kärnan i det digitala
-Ge ansvar åt den nya tidens experter
-Var närvarande i vardagens alla situationer
-Investera i forskning och utveckling
-Delta i konversationer
-Investera i butiken

För hela listan inklusive beskrivningar läs nyheten på Kauppalehti.

Om detta intresserar dig, kan du också läsa mera på Solitas hemsida. Där du även hittar hela rapporten.

På samma ämne har Kauppalehti även publicerat en annan artikel utgående från Kivilahtis rapport, där det framkommer att företagsledarna har varit för passiva under de senaste åren. Läs artikeln här. KappAhl däremot är ett företag där man inte är passiv för tillfället. Deras ”revolution” kan du också läsa om på Kauppalehti.

Facebooktwitterpinterestlinkedinmailby feather
Detta inlägg postades i Nyheter, Tips på intressant läsning den av .

Om Therese

Jag jobbar som projektassistent på marknadsföringsinstitutionen i Vasa. Jag började jobba på Hanken hösten 2012 under min studietid och fick min magisterexamen i marknadsföring i februari 2013. Mellan juni 2013 och augusti 2014 var jag mammaledig. Nu jobbar jag sedan hösten 2014 igen på institutionen.