Att handeln i Finland har gått trögt de senaste åren är ingen nyhet för någon. Nu har konsulten Arhi Kivilahti på Solita sammanställt en rapport, ”Kaupan trendit ja tulevaisuus 2015” som bl.a. innehåller 12 teser om hur handeln skall räddas. (Här kan du läsa nyheten på Kauppalehti.) De 12 teserna innehåller bland annat:
-Förstå karaktären och betydelsen av affärsförändringar
-Istället för stora beslut, ta mindre steg
-Information är själva kärnan i det digitala
-Ge ansvar åt den nya tidens experter
-Var närvarande i vardagens alla situationer
-Investera i forskning och utveckling
-Delta i konversationer
-Investera i butiken
För hela listan inklusive beskrivningar läs nyheten på Kauppalehti.
På samma ämne har Kauppalehti även publicerat en annan artikel utgående från Kivilahtis rapport, där det framkommer att företagsledarna har varit för passiva under de senaste åren. Läs artikeln här. KappAhl däremot är ett företag där man inte är passiv för tillfället. Deras ”revolution” kan du också läsa om på Kauppalehti.