ämnesinfo blogg

Förra veckan hölls huvudämnesinfo och -mässa åt första årets studerande och vi hade en hel del ”buzz” kring vårt marknadsförarbord. Många var nyfikna på vår brand quiz och det visade sig nog att studerande har överlag bra koll på varumärken och symboler. Något överraskande verkade de knepigaste fallen vara relaterade till spelbranschen och inte heller symbolen från en öletikett var riktigt lätt att känna igen, utplockad från sitt sammanhang.

logoquiz

På själva ämnesinfon överlät vi ordet åt två utexaminerade marknadsförare, Hanna Sjöberg som jobbar som copywriter på reklambyrån C2 och J-P Niemi som är marknadsföringschef på Wärtsilä Energy Solutions. Dessa två alumner är bra exempel på bredden i de arbetsuppgifter man kan hamna att syssla med som utexaminerad; allt från att sköta om relationerna till stora, internationella kunder som köper kraftverk till att hitta på kreativa och informativa sätt att instagramma åt ett kundföretag.

FullSizeRender jp

På tal om innehållsproduktion i sociala medier… En nyhet detta läsår i undervisningsväg är kursen Community management, där studerande jobbar med ett konkret case i marknadsföring i sociala medier. I morgon är det dags för studerandena att pitcha sina förslag åt uppdragsgivaren och vi är väldigt nyfikna att höra hurdana lösningar de kommit fram till!

Facebooktwitterpinterestlinkedinmailby feather