Vilka faktorer är avgörande för framgång inom e-handel?

Fonecta har nyligen gjort en undersökning om vilka faktorer som är avgörande för att bli framgångsrik med sin nätbutik. I undersökningen har man intervjuat ett tiotal pionjärer inom e-handel. Resultaten visade att hastighet och service är de viktigaste faktorerna. De som har lyckats med sina nätbutiker är sådana som också förstår kundens behov och kan svara på dem. (Källa: Markkinointi&Mainonta (2016). Nopeus ja palvelu ratkaisevat verkkokaupassa – ”Minkälaisesta verkkokaupasta itse ostaisit?” (M&M 15.3.2016)

Läs mer om undersökningen på Markkinointo&Mainonta här.

Facebooktwitterpinterestlinkedinmailby feather
Detta inlägg postades i Aktuellt, Nyheter den av .

Om Therese

Jag jobbar som projektassistent på marknadsföringsinstitutionen i Vasa. Jag började jobba på Hanken hösten 2012 under min studietid och fick min magisterexamen i marknadsföring i februari 2013. Mellan juni 2013 och augusti 2014 var jag mammaledig. Nu jobbar jag sedan hösten 2014 igen på institutionen.