Inom de flesta områden i samhället drar man nytta och använder sig av den tekniska utvecklingen. Och inom reklambranschen har den minst sagt en betydande roll. Coca-Cola är inte sena med att använda sig av de tekniska framstegen. Det som de nu gjort är en interaktiv reklam. I Stockholm, vid en tunnelbanestation har företaget en reklam som ”samspelar” med den som tittar på den. (Källa: Heine 15.9.2015) Ta en titt på klippet nedan!
Om du besöker Stockholm inom de närmsta tiden, gå och se om reklamen finns kvar. Berätta gärna för mig om du provat den. Är det lika roligt som i filmen?
Så här skriver Coca-Cola om reklamen: ”We believe that happiness is a choice. To try this theory we placed our emotional bottle cap in the Hötorget Subway in Stockholm. This is what happened… #choosehappiness ” (Coca-cola: The Coke-moji Happiness Experiment @Hötorget subway 9.9.2015 Hämtad 16.9.2015)
Läs mer om kampanjen på Adweek: Heine, C. This Interactive Coke Ad in a Subway Station Winks and Smiles When You Do Adweek 15.9.2015 [Hämtad 16.9.2015]