Orvesto Konsument är en medie- och målgruppsundersökning som görs bland 16-80-åringar i Sverige tre gånger per år . I varje omgång görs 16 000-17 000 intervjuer. Medierna som mäts är hundratals titlar inom dagspress, populärpress, specialpress, fackpress och affärspress. Dessutom mäter man också TV-tittandet och radiolyssnandet på kanalnivå, biobesök och besök på vissa webbplatser. Orvesto Konsument används av de flesta medieföretag och mediebyråer för marknadsföring, försäljning, medieval och målgruppsanalys. (TNS Sifo 2015 http://www.tns-sifo.se/var-expertis/medieundersokningar/rackviddsmatningar/orvesto-konsument 22.6.2015)
Nu har den första rapporten, ORVESTO Konsument 2015:1 utkommit. I rapporten kan man bl.a. läsa om hur svenskarna surfar: hur mycket tid per dag och via vilka digitala plattformar det görs, hur vanligt det är med Ad-block på mobil, dator eller surfplatta och hur utvecklingen för dagspress, kvällspress och tidskrifter ser ut. (TNS Sifo 2015 http://www.tns-sifo.se/nyheter-och-press/2015/6/orvesto%C2%AE-konsument-20151-aer-nu-lanserad 22.6.2015)
Här kan du läsa mera om resultaten från rapporten: http://www.tns-sifo.se/nyheter-och-press/2015/6/orvesto%C2%AE-konsument-20151-aer-nu-lanserad och själva rapporten hittar du här.